Qualitec Consulting ABs nyhetsflöde

  • Hem
    Hem Här hittar du alla blogginlägg på sidan.
  • Logga in
    Login Login form

Kundtillfredsställelse prioriteras inte på svenska arbetsplatser

Kostnad kommer före kund. Kostnadsjakt är den dominerade värderingen på svenska arbetsplatser medan den anställdes hälsa och kunden prioriteras lågt.

Undersökningen är genomförd för femte året i rad om vilken kultur som präglar dagens arbetsplatser.

Kunden som verkligen borde vara en central del i alla typer av företag eller verksamheter visar sig vara helt frånvarande!

Begreppet kundtillfredsställelse dyker upp först på 55:e plats, vilket är den sämsta placeringen sedan första mätningen sedan 2009..!

Vad som är anmärkningsvärt i ett internationellt perspektiv är att i sju av åtta länder har man angett kundtillfredsställelse som en av de tio viktigaste värderingarna men i Sverige kom kundtillfredsställelse som sagt först på 55:e plats!

tabell

Prenumeration

Namn:
E-post:

Nyhetsarkiv

Go to top